فروشگاه آنلاین آرما هوم

Bonsai-Dropping-Leaves

بهترین روش‌های درمانی برای ریزش برگ بونسای را بشناسید

برگ‌های بونسای من دچار ریزش شده باید چه کار کنم؟ این سوالی است که بعضی از افرادی که از گیاه بونسای نگه‌داری می‌کنند در هنگام ریزش برگ خود از کارشناسان گل‌و‌گیاه می‌پرسند. واکنش شما در مواجه با چنین مشکلی چیست؟ دورانداختن گیاه یا فکری برای درمان آن. حتی اگر فکر می‌کنید گیاهتان آسیب شدید دیده نباید آن را دور بیندازید چراکه برای ریزش برگ راه چاره وجود دارد. ما در این مقاله تمام علت‌های ریزش برگ گیاه بونسای را توضیح داده‌ایم تا خودتان پزشک گیاهتان شوید و بتوانید این مشکل را درمان کنید. با مطالعه این مقاله ریزش برگهای بونسای برای شما دیگر یک مشکل غیرقابل حل نیست و به‌راحتی از پس حل آن برمی‌آیید.
Bonsai-Dropping-Leaves
شاید جالب باشد بدانید که دلیل عمده ریزش برگ بونسای، شیوه و شرایط نگهداری است. اگر برگ‌های بونسای به مرور زرد شده‌اند و در حال ریزش هستند، از آبیاری زیاد است اما اگر برگ‌ها ناگهان زرد شده‌اند و می‌ریزند به دلیل خشکی و دمای بالای محیط است. آبیاری را کاهش دهید، سوراخ زهکشی را بررسی کنید، نور متوسط را فراهم کنید و اجازه دهید بونسای با محیط جدید خود خو بگیرد. اگر شما علت ریزش برگهای بونسای را بفهمید یعنی نیمی از مسیر درمان را طی کرده‌اید. به روش نگهداری خود و محل نگهداری از گیاه توجه کنید و سپس با دانستن عوامل موثر در ریزش برگ بونسای، این مورد را درمان کنید. مهم‌ترین دلایل این مشکل را در این قسمت کامل و دقیق بررسی کرده‌ایم.

۱- آبیاری غیراصولی

از آنجا که بونسای با ریشه‌های کم‌عمق خود در گلدانی کوچک جای می‌گیرد، آبیاری بیش از حد، سریعا برای این گیاه مشکل‌ساز می‌شود. وقتی از آبیاری بیش از حد حرف می‌زنیم یعنی آبیاری در زمانی انجام شود که خاک مرطوب است.البته آبیاری کم هم می‌تواند علت ریزش برگ بونسای باشد. حال برای شما ممکن است این سوال پیش بیاید که از کجا بفهمیم که علت ریزش برگ بونسای آبیاری کم است یا زیاد؟ ما به شما راه‌حلی برای فهمیدن این موضوع ارائه می‌دهیم. درصورتی‌که برگ‌های جوان یعنی بخش بالایی گیاه ریزش داشته باشند یعنی آبیاری شما کم است و علاوه بر ریزش، خشکی هم گریبان‌گیر بونسای خواهد بود. درحالتی‌که ریزش ناشی از آبیاری زیاد باشد ریزش برگ‌های پایینی را می‌بینید.

۲- بیماری پوسیدگی ریشه

پوسیدگی ریشه یک بیماری بونسای است که نشانه‌هایش را فقط روی ریشه‌ها نمی‌بینید و برگ‌هایش نیز علائمی مثل ریزش را از خود نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ریزش برگ بونسای شما به دلیل پوسیدگی ریشه است یا خیر. گیاه را به آهستگی از گلدان خارج کنید و ریشه‌هایش را با دقت وارسی کنید. اگر ریشه‌های گیاه ظاهری نرم، پلاسیده و تیره‌رنگ دارند یعنی گیاه به پوسیدگی ریشه مبتلاست اما اگر ریشه‌ها سست نیستند و رنگ سفید و روشن دارند یعنی عامل ریزش بونسای چیزی غیر از بیماری پوسیدگی ریشه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا