فروشگاه آنلاین آرما هوم

اشتباهات رایج آبیاری گیاهان آپارتمانی

برخی اوقات همه‌ی شرایط برای رشد گیاه مهیا است، اما باز هم آن‌ها سرحال نیستند، باید روش نگهداری خود را بررسی کنید. حواستان باشد که توصیه‌های عجیب و غریب افراد غیر متخصص که ما آن را اشتباهات رایج آبیاری گیاهان آپارتمانی می‌نامیم، جان گیاه شما را به خطر نیاندازد.

توصیه اینکه به ساکولنت‌ها (گیاهان گوشتی) کم آب دهید، تقریبا بدون استثنا، کاملا اشتباه است! توصیه می‌کنم گیاه آپارتمانی ساکولنت خود را تمام و کمال آب دهید. این توصیه بر اساس تجربه و تحقیق است.اگر گیاه خود را کامل آبیاری نکنید و فقط کمی آب به آن اضافه کنید، موجب رشد ضعیف ریشه می‌شود و اگر ریشه ضعیف و کم عمقی شود، کل گیاه آسیب خواهد دید.بدون ریشه‌ای سالم، گیاه سالمی نخواهد ماند. بله، درست است که ساکولنت‌ها به اندازه گیاهان پر شاخ و برگ گرمسیری به آب نیاز ندارند، با این حال، اما فراموش نکنید که ساکولنت‌ها هم گیاه هستند و به آب کافی نیاز دارند.

گیاهان آپارتمانی باید هفته ای یک بار آبیاری شوند

توصیه‌ی هفته‌ای یکبار آبیاری گیاهان آپارتمانی کاملا اشتباه است. در پاسخ باید گفت همه چیز به عادات گیاه بستگی دارد! در برخی موارد، این تصویه ممکن است جواب دهد، اما فقط تحت شرایط خاص. بهتر آن است که یک بررسی منظم داشته باشید تا ببینید آیا گیاهان آپارتمانی واقعا به آب نیاز دارند یا نه.اگر گیاهی را آبیاری کردید و یک هفته بعد سطح خاک هنوز مرطوب است، نشان می‌دهد که این گیاه تشنه نیست. نه تنها گیاهان مختلف نیاز آبی متفاوتی دارند، بلکه گلدان‌ها و نوع خاک نیز ظرفیت نگهداری آب متفاوتی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا